chiptunes forever

I've ported various chiptune players to HTML5/WebAudio (original authors are credited in the respective players). By now my respective collection covers players for homecomputers (C64, Amiga, Atari, ZX Spectrum), PCs, arcade machines, game consoles (N64, Playstation, etc), making it the most comprehensive set of HTML5/WebAudio based chiptune players available today: These players cover more than 98% of what can be found on modland.com today. (Note: many of the pages play the music files directly from modland.com or one of its mirrors - if the music does not play then the respective server is probably down and you might want to try again later)

So if you are up for some more nostalgia, indulge yourself... (You'll need a browser with WebAudio support to use these). Just click on the below images to get to the respective player.

Use the WebAudio Player Selector to find out what music formats are currently supported.

UPDATE:Check out my online browser/player for the modland.com & vgmrips collections: PlayMOD

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Comments (14)

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  • Guest (Gigatron)

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    Très gentil de m'avoir répondu Mr Wothke;
    J'ai compilé la dernière version de libxmp-4.3.8 ça c'est donc fait.
    Ce que je voulais dire par plus de fonctions, plus de détails sur le module comme
    les méssages , noms des instruments, on/off des pistes, saut de patterns etc.. etc.
    A nouveau félicitation pour votre très beau travail..
    Bien Cordialement GTR.

  • Ahh.. pour faire ca, il faut dabord trouver ou il se trouvent ces fonctions dans XMP (ou les programmer soi-même s'ils n'éxistent pas encore). Après on peut les exporter pour l'utilisage en JavaScript de telle menière comme je l'ai fait en "adapter.c". (Si on ajoute des nouvelles fonctions il faut aussi les ajouter en makeEmscripten.bat - comme je l'ai fait pour les miennes..) Du côté JavaScript on appelle les fonctions (mais seulement ceux qui ont été éxporté) en utilisant Module.ccall(..) - je conseille de prendre par example "loadXmpModule" et regarder où/comment ca c'est utilisé. Bien Cordialement.

  • Guest (robert T)

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    impressive stuff thanks

  • Guest (Prinz Hairy)

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    AAAAAAAHHHHH YEEEEAAAARRRRR !!!!!!

  • Guest (Gigatron)

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    Je suis toujours cette page .. excellent travail Mr Wothke.
    Cordialement
    Gigatron France

  • Guest (Gigatron)

    Permalink

    Bonne Année mr Wothke et mes meilleurs vœux et toutes les bonnes choses que je vous souhaite pour 2020 .
    Bien Cordialement

    Gigatron France

  • Guest (Gigatron)

    Permalink

    The new PlayMOD is truly awesome;
    Thank you so much;

  • Guest (Gigatron)

    Permalink

    Hi Mr Wothke

    Can you look the PlayMod if it's working correctly ? For example he can not find module ; here the firefox console adress;
    http://www.wothke.ch/playmod/http//?modland.scenesat.com/pub/modules/Soundtracker/-%20unknown/blueberry.mod />
    Thank you in advance

  • Guest (admin)

    In reply to: Gigatron Permalink

    Thanks for the feedback. But please use the PlayMod issue tracker this kind of feedback! I copied your respective message there; https://bitbucket.org/wothke/playmod/issues/9/blueberrymod-doesnt-work

    Comment last edited on about 4 days ago by Super User
  • Guest (Gigatron)

    Permalink

    Ok, it's working well.
    Thank you very much ;